Personlig kod för våra digitala beställningstjänster

För att logga in på våra digitala beställningstjänster kan du använda din personliga kod.

Via Mina sidor, appen Färdtjänsten Stockholm och Talsvar kan du beställa, avbeställa och kontrollera dina färdtjänstresor på ett enkelt sätt.

Första gången du loggar in med personlig kod

  • Första gången du loggar du in för att beställa Färdtjänst så är den personliga koden de fyra sista siffrorna i personnumret, sen behöver man välja en ny personlig kod på fyra siffror. Det gör du på Mina sidor, i Färdtjänstens app eller med hjälp av kundservice.

  • Loggar du in med personlig kod för att beställa sjukresor så är den personliga koden alltid de fyra sista siffrorna i personnumret.

För att få din personliga kod

Kontakta kundservice så får du din personliga kod skickad till dig med posten. Är du ny resenär står den personliga koden i ditt beslutsbrev.

Vill du ändra din personliga kod?

Du kan ändra din personliga kod om du loggar in på på Mina sidor med Bank-id.

Har du problem att logga in?

Om du inte kan logga in eller inte kommer ihåg vilken personlig kod du har valt kontaktar du kundservice för att beställa en ny kod. Den personliga koden skickas hem till dig med posten och lämnas inte ut över telefon.

Felaktiga inloggningsförsök gör att du blir spärrad

Om du skriver in fel kod fler än 3 gånger blir du spärrad i 60 minuter. Det gäller oavsett om du försöker logga in i Talsvar, Mina sidor eller i Färdtjänstens app.