Personlig kod för våra digitala beställningstjänster

Du kan logga in i Färdtjänstens app, på Mina sidor och i Talsvar med din personliga kod. Har du ingen kod kan du beställa en kod av kundservice.

Du kan beställa, avbeställa och kontrollera dina resor på ett enkelt sätt på Mina sidor, i Färdtjänstens app eller via Talsvar. Du kan logga in med bank-id eller med din personliga kod.

Så här får du din personliga kod

Om du inte har din personliga kod, kontakta kundservice så skickar vi din personliga kod till dig med posten.

Tänk på att förvara koden säkert så att obehöriga inte får tillgång till den.

Om du har färdtjänst måste du välja ny kod

Första gången du loggar du in för att beställa färdtjänst måste du välja en ny personlig kod. Koden ska vara fyra siffror. Du väljer koden på Mina sidor eller i Färdtjänstens app.

Du som reser med sjukresor kan inte ändra din personliga kod.

Har du problem att logga in?

Om du inte kan logga in, kontrollera att du har

  • skrivit rätt kortnummer

  • skrivit din 4-siffriga kod utan mellanslag

  • skrivit rätt personlig kod.

Du kan också ha blivit tillfälligt spärrad från våra tjänster.

Har du fortfarande problem att logga in, prova att logga in med bank-id. Kontakta annars kundservice.

Du blir tillfälligt spärrad efter fyra felaktiga inloggningsförsök

Om du skriver in fel personlig kod 4 gånger blir du spärrad i 60 minuter. Det gäller oavsett om du försöker logga in i Färdtjänstens app, på Mina sidor eller i Talsvar. Efter 60 minuter kan du försöka logga in igen.

Vill du ändra din personliga kod?

Du som reser med sjukresor kan inte ändra din personliga kod.

Du som har färdtjänst kan ändra din personliga kod själv.

  • Logga in på Mina sidor med bank-id.

  • Gå till Mina kontaktuppgifter.

  • Byt kod.

Du behöver inte minnas den nuvarande koden för att byta till en ny. Om du försöker ange samma kod som du redan har får du ett felmeddelande. Du kan alltså inte välja samma kod igen.

Om du loggar in med bank-id kan du göra mer

När du loggar in med personlig kod finns det vissa begränsningar i vad du kan se och göra. Om du loggar in med bank-id kan du göra mer, till exempel

  • beställa resor längre än 7 dagar framåt i tiden

  • ändra dina uppgifter

  • se resor längre än 7 dagar bakåt i tiden.