Personlig kod för våra digitala beställningstjänster
Via Mina sidor, appen Färdtjänsten Stockholm och Talsvar kan du beställa, avbeställa och kontrollera dina färdtjänstresor på ett enkelt sätt.
För att få din personliga kod
Kontakta kundservice så får du din personliga kod skickad till dig med posten. Är du ny färdtjänstresenär så står den personliga koden i ditt beslutsbrev.
Vill du ändra din personliga kod?
Du kan ändra din personliga kod om du loggar in på på Mina sidor med Bank-id. Första gången du loggar du in för att beställa Färdtjänst behöver du välja en ny personlig kod på fyra siffror. Det gör du på Mina sidor, i Färdtjänstens app eller med hjälp av kundservice.
Du som reser med sjukresor kan inte ändra din personliga kod.
Har du problem att logga in?
Om du inte kan logga in eller inte kommer ihåg vilken personlig kod du har valt kontaktar du kundservice för att beställa en ny kod. Den personliga koden skickas hem till dig med posten och lämnas inte ut över telefon.
Felaktiga inloggningsförsök gör att du blir spärrad
Om du skriver in fel kod fler än 3 gånger blir du spärrad i 60 minuter. Det gäller oavsett om du försöker logga in i Talsvar, Mina sidor eller i Färdtjänstens app.