Kontakta kundservice

Du kan kontakta oss på olika sätt som beskrivs nedan.

Skriv till oss via webbplatsen

Du kan enkelt kontakta oss via den här webbplatsen. Det kan du göra om du vill skicka in dina synpunkter eller klagomål till oss.

Ring till oss

Vårt telefonnummer är 08-720 80 80.
Vi har öppet på vardagar mellan klockan 7 och 20.

Vi har stängt under storhelger som påsk, midsommar, jul och nyår.

Skicka brev till oss

Vill du skriva brev är vår postadress:

Färdtjänsten
Box 30103
104 25 Stockholm

Skicka e-post till oss

Du kan kontakta oss via e-post, det gör du om du behöver bifoga något.
Tänk på att överföringen av e-postmeddelanden inte är säker, undvik därför att skicka dina personuppgifter med e-post.
E-postadressen är registrator.fardtjanst@regionstockholm.se.

Vi svarar på breven i den ordning de kommer in och lagrar dem digitalt. Glöm inte att fylla i kortnummer om vi ska titta på en specifik resa.

För begäran av offentlig handling kontakta: registrator.tf@regionstockholm.se

Våra telefonister som svarar hjälper dig med ditt ärende

Har du en fråga så kan de förklara mer ingående och reda ut vad som gäller i just ditt fall utifrån vilket tillstånd du har beviljats. Du får också gärna höra av dig med synpunkter eller åsikter om färdtjänst eller sjukresor. Det är du som bäst kan beskriva hur du upplever dina resor med oss.

Vad gör vi med synpunkterna?

Om vi på Färdtjänsten får veta att en leverantör har brutit mot vårt avtal med dem får leverantören betala böter. I allvarliga fall riskerar föraren eller den som tog emot din beställning att stängas av från fler uppdrag. Vi använder även dina synpunkter för att förbättra kvaliteten på den service som vi erbjuder, och för att fånga upp behov och önskemål. Därigenom kan vi på sikt utveckla våra tjänster, genom att exempelvis justera krav i kommande upphandlingar och utveckla nya digitala tjänster.

Vi följer även upp våra leverantörer med hjälp av statistik. Vi tittar på hur långa svarstiderna i telefon är, om färdtjänstresorna utförs i tid och hur stora eventuella förseningar blir. Vi strävar alltid efter att du ska få så korta telefonköer som möjligt, att du ska blir hämtad i tid och få en trevlig och säker resa. Vi använder även statistiken för att planera och bemanna våra tjänster för att möta efterfrågan.