Vi använder kakor

Vi använder kakor (cookies) på webbplatsen för att den ska fungera så bra som möjligt för dig. Kakor hjälper oss också att förbättra och analysera hur fardtjansten.regionstockholm.se används. Vissa kakor är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera och är därför alltid påslagna. Läs om hur vi använder kakor och behandlar personuppgifter.

Färdtjänsten

Hantering av synpunkterna

Det är du som reser med oss, som beställer resor och använder våra tjänster som bäst kan tala om hur dessa fungerar för dig. Därför är det viktigt att du meddelar oss dina åsikter, tankar och funderingar.

Utifrån enskilda ärenden

Om vi på Färdtjänsten får veta att en leverantör har brutit mot vårt avtal med dem får leverantören betala böter. I allvarliga fall riskerar föraren eller den som tog emot din beställning att stängas av från fler uppdrag. Vi använder även dina synpunkter för att förbättra kvaliteten på den service som vi erbjuder, och för att fånga upp behov och önskemål. Därigenom kan vi på sikt utveckla våra tjänster, genom att exempelvis justera krav i kommande upphandlingar och utveckla nya digitala tjänster.

Utifrån statistik

Vi följer även upp våra leverantörer med hjälp av statistik. Vi tittar på hur långa svarstiderna i telefon är, om färdtjänstresorna utförs i tid och hur stora eventuella förseningar blir. Vi strävar alltid efter att du ska få så korta telefonköer som möjligt, att du ska blir hämtad i tid och få en trevlig och säker resa. Vi använder även statistiken för att planera och bemanna våra tjänster för att möta efterfrågan.