Vad gör vi med dina synpunkter?
Det är du som reser med oss som bäst kan tala om hur våra tjänster fungerar för dig. Därför är det viktigt att du meddelar oss dina åsikter, tankar och funderingar.
Vi agerar i enskilda ärenden
Om vi på Färdtjänsten får veta att en leverantör till exempel ett taxibolag, har brutit mot vårt avtal med dem kan de bland annat få betala böter. I allvarliga fall riskerar föraren eller den som tog emot din beställning att stängas av från fler uppdrag.
Dina synpunkter hjälper oss att utvecklas
Dina synpunkter hjälper oss att förbättra kvaliteten på den service som vi erbjuder. Vi kan till exempel ställa nya krav när vi skriver avtal med taxibolagen. Dina synpunkter hjälper oss också att utveckla våra digitala tjänster.
Vi använder också statistik för att bli bättre
Vi följer upp avtalen vi har med våra leverantörer bland annat med hjälp av statistik. Vi tittar till exempel på hur långa svarstiderna i telefon är och om resorna utförs i tid.