Resegaranti för färdtjänst med taxi

Om din färdtjänsttaxi är mer än 20 minuter försenad, gäller resegarantin. Kontakta oss så hjälper vi dig.

Det här innebär resegarantin:

  • Du kan ringa eller skicka sms till oss för att få hjälp.

  • Du får möjlighet att söka ersättning för en privat taxiresa.

Vänta alltid i 20 minuter på din beställda bil innan du kontaktar oss.

Vi svarar alla dagar dygnet runt.

Kontakta oss via telefon

Ring 0200-77 66 55 för att få hjälp.

De som svarar efterlyser din taxi och hjälper dig att göra en ny beställning om det behövs.

Kontakta oss via sms

Skicka ett sms till telefonnummer 0700-200 400.

I sms:et skriver du

  • ditt för- och efternamn

  • numret på ditt färdtjänstkort

  • tiden du skulle ha hämtats

  • de adresser du skulle hämtas och lämnas på.

Du får ett svar på sms. Där står vad som har hänt med din beställning och om bilen är på väg.

Avgifter för den beställda resan

Om en resa inte blir av, betalar du inte för den resan. Du betalar bara för utförda resor.

Om du i stället gör en privat taxiresa kan du begära ersättning för kostnaden i efterhand.