Kontakta resegarantin
Om din beställda bil är sen ska föraren kontakta dig på det telefonnummer som du talade om när du beställde resan. Ibland skickas ett automatiskt sms ut till dig om bilen blir försenad.
Hur fungerar resegarantin ?
Du kan ringa 0200-77 66 55 eller sms:a så hjälper vi dig. Resegarantin har öppet dygnet runt.
När vi svarar efterlyser vi din bil och hjälper dig göra en ny beställning om det behövs. Du har även möjlighet att söka ersättning för en privat taxiresa.
Du måste ha en beställd färdtjänst eller sjukresa.
Resegarantin gäller inte
om du har väntat kortare tid än 20 minuter.
om du inte hade någon beställd resa.
vid händelser som ligger utanför vår kontroll, till exempel strömavbrott, brand, extremt väder eller strejk.
Kontakta resegarantin via SMS - för dig som reser med taxi
Du kan även skicka SMS till resegarantin om din beställda färdtjänst- eller sjukresetaxi är försenad. Som vanligt ska du vänta i 20 minuter på din beställda bil innan du kontaktar resegarantin.
Du skickar SMS till telefonnummer 0700-200 400.
I sms:et skriver du
ditt för och efternamn
ditt färdtjänstkortnummer eller ditt sjukresekortsnummer
tiden du skulle hämtas
de adresser du skulle hämtas och lämnas på.
Du får ett svar från resegarantin på vad som har hänt med din beställning och om bilen är på väg, precis som om du hade ringt till resegarantin. Det är samma öppettider som om du ringer, det vill säga alla dagar dygnet runt.
Om du inte får svar från resegarantin kan det ha med en inställning i din telefon att göra. Du som har en Androidtelefon och använder Android Message kan ha en inställning som gör att SMS krypteras, vilket gör att mottagaren inte kan ta del av sms:et och därför inte svara.
Du ser om du har denna kryptering genom att det visas ett lås på "skicka-knappen" när du skriver ett meddelande, och intill meddelandets tidsstämpel.