Kontakta resegarantin
Ibland kan det hända saker som gör att din resa blir försenad eller inställd. Då kan du använda resegarantin. Resegarantin börjar gälla när du har väntat i 20 minuter på din beställda resa och ingen bil har kommit.
Om din beställda bil är mer än 20 minuter sen gäller resegarantin.
Vad innebär resegarantin?
Du kan ringa eller skicka sms till oss så hjälper vi dig. Vi har öppet dygnet runt.
Vänta alltid i 20 minuter på din beställda bil innan du kontaktar oss.
Resegarantin gäller inte alltid
Resegarantin gäller inte
om du har väntat kortare tid än 20 minuter
om du inte hade någon beställd resa
vid händelser som ligger utanför vår kontroll, till exempel strömavbrott, brand, extremt väder eller strejk.
Så här kontaktar du oss om resegarantin
Du ska kontakta oss på olika sätt beroende på vilken sorts resa du har beställt:
Resegaranti för färdtjänst med taxi
Resegaranti för färdtjänst med rullstolstaxi eller bårtaxi
Resegaranti – om din beställda sjukresa är försenad
Du kan resa med en privat taxi
Om din bil är 20 minuter försenad kan du välja att göra en privat taxiresa. Då kan du begära ersättning för kostnaden efteråt.
Ta en privat taxi - en del av resegarantin vid färdtjänstresor
Resegaranti – om din beställda sjukresa är försenad