Är din beställda bil är över 20 minuter sen?

Om din rullstolstaxi är mer än 20 minuter försenad eller inte kommer alls ringer du till det taxibolag du har beställt resan hos.

Om du inte har valt ett taxibolag ringer du till 0200-77 66 55, så kopplar dem dig till det taxibolag som har fått din resa och där kan du efterlysa din rullstolstaxi eller få hjälp att du beställa en ny resa om det behövs.

Om du kan resa med en vanlig taxi kan du ta en "färdtjänsttaxi utan förbeställning", betala till föraren och sedan skicka in kvittot till färdtjänsten. Du skickar in originalkvittot inom tre månader. Det måste finnas en beställd resa för att du ska kunna göra på det här sättet. Du får ersättning för kostnaden för taxiresan minus den egenavgift du skulle ha betalat för ursprungsresan.

Resegarantin för bårtaxi

Om din beställda bårtaxi är mer än 20 minuter försenad ringer du till samma nummer som när du beställde, det vill säga 08-1200 1200. De som svarar på numret efterlyser din bårtaxi och hjälper dig göra en ny beställning om det behövs.