Om du inte blir hämtad i tid
Din beställda bil kan bli försenad, till exempel på grund av köer i trafiken eller för att föraren ska hämta upp andra resenärer som ska samåka med dig. Du måste därför räkna med att bilen du har beställt kan komma sent.
Föraren ska meddela försening
Föraren eller taxibolaget ska ringa eller skicka ett sms, om förseningen är 10 minuter eller mer. Du blir då kontaktad på det telefonnummer som står i beställningen.
Lämna därför ett telefonnummer som föraren kan använda när du beställer resan, till exempel ditt mobilnummer eller telefonnumret till någon som ska resa med dig.
Telefonnumret som går till vårdavdelningens reception är inte ett lämpligt nummer.
Resegarantin börjar gälla vid 20 minuters försening
Du kan använda dig av resegarantin om du har väntat i 20 minuter på din beställda resa.
Enligt resegarantin kan du bland annat
ringa 0200-77 66 55 för att få hjälp. De som svarar efterlyser din taxi och hjälper dig att göra en ny beställning om det behövs.
ta en privat taxi och betala till taxiföraren. Begär sedan ersättning för kostnaden i efterhand.