Vi använder kakor

Vi använder kakor (cookies) på webbplatsen för att den ska fungera så bra som möjligt för dig. Kakor hjälper oss också att förbättra och analysera hur fardtjansten.regionstockholm.se används. Vissa kakor är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera och är därför alltid påslagna. Läs om hur vi använder kakor och behandlar personuppgifter.

Färdtjänsten

Om bilen är försenad

Om bilen är mer än tio minuter försenad ska föraren kontakta dig. Är bilen mer än 20 minuter försenad kan du använda dig av vår resegaranti.

Vid 10 minuter försening

Föraren ska ringa eller skicka sms till det telefonnummer som står i beställningen. Tala därför om ett telefonnummer vid beställningen som föraren kan använda, såsom ditt mobilnummer eller ett telefonnummer som går till någon som ska resa med dig.

Telefonnumret som går till vårdavdelningens reception är inte ett lämpligt nummer

Föraren ska vänta på dig i fem minuter efter beställd tid, om du inte är på plats. Det gäller också om föraren kommer för sent. Då väntar bilen fem minuter på dig från den tid som bilen kommit fram.

Resegarantin - vid mer än 20 minuters försening

Om du har väntat i tjugo minuter efter beställd tid och din bil fortfarande inte kommit, gäller resegarantin. Resegarantin som finns när din beställda bil inte kommit inom 20 minuter omfattar

  • ett telefonnummer du kan ringa för att få hjälp

  • en möjlighet att söka ersättning för en privat taxiresa.