Färdtjänstportalen - För dig som utreder färdtjänst

På den här sidan når du Färdtjänstportalen Soft.

Här kan du logga in i Färdtjänstportalen Soft, med ditt e-tjänstekort.

Förändring i inloggningen till Färdtjänstportalen Soft

Från och med den 1 mars kommer du som har ett eTjänstekort utfärdat av Region Stockholm behöva klicka på SIHTS-eID när du loggar in i Färdtjänstportalen Soft.

Inloggning färdtjänstportalen Soft.png

Knappen eTjänstekort kommer att finnas kvar men den kommer inte att fungera att logga in med.

Brukar du logga in med knappen Externa vårdgivare/övriga?

Du som har ett kort utfärdat av någon annan än Region Stockholm ska fortsätta använda inloggningsmetoden, Externa vårdgivare/övriga.

Kontakta din lokala IT-support vid frågor som rör SITHS eID.

Att tänka på i samband med inloggningen till Färdtjänstportalen.

Här följer några tips och råd som kan underlätta för dig.

• Om du har problem med att logga in så kan det bero på att du har valt fel certifikat. Du kan ha flera certifikat på ditt e-tjänstekort, testa något av de andra.
  • Om du inte kan logga in med ditt e-tjänstekort kan det bero på att du inte har rätt inställningar i din dator eller på ditt e-tjänstekort. Kontakta då din IT-avdelning.

Får du problem med vissa funktioner inne i systemet när du skapar tillstånd?

• Det kan bero på att du missat att fylla i någon uppgift. Kontrollera att du fyller i och klickar rätt.

Om inget av ovanstående fungerar eller gäller för dig, hör av dig till oss så försöker vi hjälpa dig.

E-post: support.fardtjanstportalen@regionstockholm.se